30 Temmuz 2024 Salı

Zeynep Selvili - Pembe Fili Düşünme (BCP Temmuz)

Yazar: Zeynep Selvili Kitap: Pembe Fili Düşünme  Basım: 7 - İstanbul - 2018  Sayfa: 208

     Kitabın yazarı; Zeynep Selvili. Keşke 15-16 yaşlarımda okusaydım dediğim bir kitap. Gayet açık, anlaşılır ve basit bir üslup kullanılmış. Bu sebepten kitapta geçen bazı psikolojik gerçeklerin her yaştan insanın okuyup anlayabileceği bir seviyeye indirgenmiş olması iyi bir fikir olmuş. Kitabına başlarken panik atakla nasıl tanıştığını öğreniyoruz. Yurt dışında Miami'de Psikoloji okuyormuş o zamanlar. Bir gün evine arabasıyla gelmiş, evinin garajına girmiş. Hiç ummadığı bir anda kalp atışları hızlanmış, nefesi kesilip sol kolu uyuşmaya başlamış.  Kalp krizi geçirdiğini düşünerek hem komşusu hem de arkadaşı olan Melis'e zar zor haber vermiş. Hastaneye gittiklerinde yapılan tetkikler sonucunda Zeynep panik atak olduğunu öğreniyor. Bunu hemen sindiremiyor tabi ki. Çünkü korkuları var. Savaşmaya karar veriyor ve başlıyor Zeynep'in serüveni.

     Zeynep Selvili üniversiteden mezun olduktan sonra üç günlüğüne bir seminere gidiyor ve orda; kendisinden daha bilgili, daha akıllı ve zeki gördüğü insanların kendisinden hiçbir farkı olmadığını görüyor. O insanlarında diğer başka Zeynep'ler olduğunu anlıyor.  Zeynep Selvili'nin kitabı yazması iki seneyi bulmuş. Başaramayacağını düşünüyormuş. İçindeki ses Zeynep'e yıldırıcı şeyler fısıldasa da kitabı yazmayı bitirmiş. Kitabı bizimle buluşturduğu için teşekkür ederim. Kitabı psikoloji sever arkadaşlara önerebilirim.


Kitap Alıntıları

Ne düşündüğümüzün farkında bile değilizdir, ne hissettiğimizle ilgili olan meşguliyetimizden.

* Meğer zaman değil, zamanla ne yaptığımızmış bizi iyileştiren.

* İnsan değer verdiği yerlerden kanar.

* Hiçbir acı baki değildir, her duygunun bir vadesi, bir yaşam süresi vardır.

* Sahi, insan nasıl olur da esirger kendinden şefkati?

*  Hayatımı geri kazanmak için, bana rahatsızlık veren, acı veren olumsuz duygu ve düşüncelerden kurtulmaya çalışmak çözüm değil, sorunun ta kendisiydi.

Keyifli okumalar  

18 yorum:

  1. Çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş. İnsanlarımızın insan psikolojisi ile ilgili bilgilere öyle ihtiyacı var ki.
    Alıntılar da çok isabetli seçimler olmuş. Keyif alarak, düşünerek, bilgilenerek okudum. Emeğine, yüreğine sağlık.
    "Kitaplar iyileştirir " gerçekten. Bibliyoterapi" diye bir yöntem var psikolojide: Rahatsızlığı olan kişiye okuması için ona uygun bir kitap okuma listesi hazırlanıyor. Yararlı seçimler iyi sonuçlar yaratabiliyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Çok mutlu oldum :)

      Sil
  2. keyifle okudum ben de bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  3. ayol okudum yaaa bu yazını. raporda da koycam linkini yaniii:)

    YanıtlaSil
  4. Kitabın adı çok güzel seçilmiş bence. "pembe fili düşünme" deyince hep pembe bir fil hayal edeceğimizi söylemişti hocamız. Yani bir şeyi düşünmeyeceğim deyince her zaman daha çok düşündüğümüzü...

    YanıtlaSil
  5. Sürekli yaşamla uğraşırsak yaşamı kaçırırız tarzında bir söz okumuştum bir filozaftan. Gerçekten öyle kafamızın içinden çıkıp yaşamaya başlamak en kolay çözüm

    YanıtlaSil
  6. https://yuregiminiklimi.blogspot.com/2018/10/okudum-37-pembe-fili-dusunme.html
    Bende 2018 yılında okumuştum.
    Sağolun tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kitap :) Hemen bakıyorum bloğunuza.

      Sil
  7. anksiyete, panik atak, depresyon, yılgınlık o kadar benimsediğimiz şeyler ki, üzücü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat şartları, aile ve çevre etkisinden kaynaklı malesef.

      Sil
  8. Kitabın adına benzer bir Kore filmi izlemiştim yıllar önce. Konusu ilginç geldi. Özellikle Türk edebiyatında bu tarz konular okuması güzel oluyor.

    YanıtlaSil