27 Haziran 2024 Perşembe

Kitap Okuyamama Durumu / Reading Slump Sendromu

 


Reading Slump Nedir?

   Reading Slump, bilmediğim bir tabirdi benim için. Son zamanlarda gündemde olan bir tabir. Bazı araştırmacılara göre Reading Slump'ın bir tabiri yoktur. Ama genel olarak verilen tabir; düzenli bir şekilde kitap okuyan kişilerde görülen okuyamama tembelliği, tıkanma, okuduğunu anlayamama durumudur. Düzenli okuyucu olmayan, daha okumaya yeni başlamış kişiler Reading Slump'a girdim diyemezler. Çünkü düzenli kitap okuyan kişilerde daha fazla görülür. 

Reading Slump'ın belirtileri nelerdir?

 Bir kaç ay önce elime kitap alıp okuyamıyor, okuduğumu anlayamıyordum. Okuduğum bazı yazılarda Reading Slump'ın evreleri varmış. Gün, hafta ve ay olarak düzenli kitap okuyan bir kişi olarak okumama isteği, kitap okumaya üşenme, okuduklarını anlamama, kitap akıcı olsa dahi kitabın yarım kalması gibi durumlar söz konusu oldu. Çok kitap okumak istememe rağmen elime alamıyordum. Kısacası kitap okumama isteksizliği diyebilirim. 

 Reading Slump'tan nasıl kurtulunur?

  Reading Slump'ın İki hafta gibi bir süre geçmesi zaman aldı. Kişiden kişiye değişiyor diye düşünüyorum. Kendinizi ne kadar sağlam tuttuğunuza bağlı. Geçmesi için çerez dediğimiz yüz küsür sayfa ve altı kitapları okuyarak kurtuldum diyebilirim. Okuduğum kitaplar ise Stefan Zweig'e aitti. İlginizi çeken, akıcı ve değişik türden kitaplar olması daha iyi. Kendinizi okumak için zorlamamalısınız diyorlar. Ben okumayı kitap gitmeyene kadar sürdürdüm. Bazen 20, bazen 10 sayfa, bazen ise 30 sayfa okuyordum ama okumayı bırakmadım. Kendimi de zorlamadım. Kendinizi adapte etmek istiyorsanız, okumayı bırakmamalı ama yavaşlamalısınız. Kendinizi adapte edebilmek için; booktuber videoları izleyebilir, kitap alabilir ya da kitap sitelerinde gezinebilirsiniz. Kısacası kitap dünyasından uzaklaşmamalısınız.

 

2 yorum: